Hellas Walking Football

Vrienden van Hellas

sponsor sporttassen

Schaepkens Hypotheken

Het Walkingfootballteam is ontstaan na de fitheidstestdag voor 55 plussers in Maart 2015, georganiseerd door gemeente Voerendaal, Seniorenraad Voerendaal en huis voor de sport, in Klimmen. Vv Hellas en Fundeg-Movement waren beide als beweegaanbieder betrokken bij deze fitheidstestdag en sloegen de handen in elkaar. Vv Hellas ging faciliteren en FunDeg-Movement verzorgt de trainingen. Na een moeizaam begin breide de groep zich verder uit en mag zich nu verheugen op 2 vrouwelijke en 9 mannelijke deelnemers. Om lid te worden van het walkingfootballteam, moet je 55 plus zijn en hoef je niet perse lid te zijn van vv Hellas, dit mag natuurlijk wel. Getraind word er op de woensdagmorgen van 10.00uur tot 11.00uur op locatie klimmen. Na afloop word er nog gezellig nagebabbeld onder het genot van een kopje koffie.

Walking Football het woord zegt het al, wandelvoetbal er mag dus niet gerend worden en er is ook geen lichamelijk contact toegestaan, er wordt gespeeld zonder doelmannen en er is geen buitenspel. Zie de spelregels. Indien je geïnteresseerd bent Man of vrouw kun je gewoon de training bezoeken of neemt contact op met Funs Deguelle van FunDeg-Movement 06-13684657.

Het team dat startte bij vv hellas

Walking Football hanteert dezelfde regels als het reguliere voetbal met een aantal uitzonderingen. Namelijk er mag niet worden gerend, er is geen buitenspel en er zijn geen keepers. Er zijn 14 gouden regels van walking football opgesteld.

1. wedstrijden duren 15 minuten.

2. Er wordt 6 tegen 6 gespeeld, zonder keepers (veld 40 bij 25m)

3. Halverwege de wedstrijd is er de mogelijkheid om spelers te wisselen. Tijdens het spel is dit niet toegestaan. Behalve als er een blessure is en het spel is stilgelegd.

4. Alleen wandelen is toegestaan. Ook als de bal niet in de buurt is.

5. Bal mag niet boven de Heup.

6. Geen buitenspel.

7. Slidings zijn verboden.

8. Niet in de rug duwen (geen ruw spel).

9. Een vrije trap wordt altijd indirect genomen (3m afstand).

10 Verlaat de bal het veld, dan wordt de bal, op de plaats waarop de bal het veld heeft verlaten, met de voet in het spel gebracht. (3m afstand) hierbij mag een speler de bal in het spel brengen door te passen als dribbelen. De bal moet wel stil liggen.

11. Geen penalty s. maar een indirecte vrije trap.

12.Na een doelpunt volgt een aftrap in het midden van het veld.

13. Rennen wordt bestraft met een indirecte vrije trap op de plaats waar de speler is begonnen met rennen.

14. Er mag niet worden gescoord van eigen helft.